Pridajte sa k nám

 

  

 

Komunikácia – základ úspechu

25.07.2014, 12:27, Tomas Razga

Svojím zákazníkom sa snažíme poskytovať tlačiarenské služby na najvyššej úrovni. Ale ako je to asi v každej oblasti života ani u nás sa všetko nezaobíde bez problémov a nedorozumení.


Zo skúseností vieme, že najviac problémov vzniká kvôli nedostatočnej komunikácii medzi nami a Vami – zákazníkmi.


Pri zákazníkoch, ktorým poskytujeme tlač pravidelne, respektíve častejšie sú tieto problémy minimálne, pretože podmienky našej spolupráce ako aj špecifikácia tlače sú jasné a vopred dohodnuté.


Väčšina z Vás je však v oblasti tlače „nováčikom“ a teda aj základná komunikácia, pojmy a požiadavky tlače robia niektorým problémy.


Keďže chceme ušetriť Váš i náš drahocenný čas, rozhodli sme sa spísať niekoľko rád, vďaka ktorým prebehne naša komunikácia, i celá objednávka jednoducho a rýchlo.


Prvou dôležitou informáciou pre všetkých našich zákazníkov je, že nemáme cenník tlače. Zostaviť všeobecne platný cenník tlače je takmer nemožné. Pri množstve služieb, ktoré poskytujeme, pri všetkých možných existujúcich variáciách tlače a papiera by bol asi nekonečný. Preto ceny kalkulujeme na vyžiadanie každému zákazníkovi na mieru. Kalkulovanie cien je nezáväzné a jednoduché, netreba sa toho báť.


Ešte predtým ako nás požiadate o kalkuláciu si však presne a do detailu premyslite, čo vlastne potrebujete, a tiež koľko toho potrebujete. Samozrejme, ak si počtom nie ste istý a chcete sa zariadiť podľa ceny, pokojne nám pošlite naceniť viacero počtov tlače. Odpoveď Vám zväčša pošleme obratom alebo do 24 hodín (pri náročnejšej zákazke).


Čo od Vás potrebujeme vedieť my?

 

  • Čo sa ide tlačiť – či je to leták, plagát, vizitka, nálepka, kniha a pod.
  • Aký bude mať tlačovina rozmer? – väčšinou ide o bežné rozmery, ktoré stačí udávať v zaužívaných skratkách A3, A4, A5, A6, atď. Ak ide o špecifické rozmery je potrebné uviesť dĺžku a šírku v milimetroch alebo centimetroch napr. 30x45cm.
  • Na aký materiál sa bude tlačiť? – je nutné uviesť gramáž papiera, prípadne iný materiál (samolepka, lepenka, fólia, kartón ...). Ak si gramážou nie ste istý ako pomôcka Vám môže slúžiť, že gramáž klasického kancelárskeho papiera je 80g. Letáky sa teda zvyčajne tlačia na 100, 115, 135 gramový papier. Pri tlači vizitiek je najpoužívanejší 250-300g papier. Mnohí z Vás nás, ale žiadajú o odporučenie papiera alebo necháte výber papiera na nás. V tom prípade je, ale nutné uviesť na aký účel tlačovinu potrebujete, či pôjde o jednoduchý letáčik do schránky alebo plagát, ktorý bude musieť vydržať prilepený na stĺpe niekoľko týždňov a pod.
  • Farebnosť tlačoviny? – potrebujeme vedieť, či pôjde o plnofarebnú tlač alebo o čiernobielu tlač a taktiež, či bude tlač jednostranná alebo obojstranná
  • Koľko kusov tlačoviny sa bude tlačiť? – Najdôležitejším faktorom pri výpočte ceny je počet kusov. Ak si ním nie ste istý pokojne si dajte naceniť viacero nákladov.
  • Ďalšie poznámky k tlači – uveďte všetky špeciálne požiadavky, ktoré na tlač máte ako laminácia, UV lakovanie, skladanie, pri knihách a katalógoch nezabudnite uviesť počet strán a akú väzbu si želáte použiť (šitie, spinky, špirála...)

Ak zodpoviete tieto základné otázky, pošlite nám svoju požiadavku na e-mail a my Vám odpovieme. Kalkulovanie ceny po telefóne je pre nás časovo náročné a taktiež nie veľmi vhodné, keďže telefonát nevieme zaznamenať, a tak potom neskôr dokazovať dohodnutú cenu tlače.


Ak od nás dostanete finálnu cenu za tlač, stačí ju potvrdiť (alebo odmietnuť), poslať nám tlačové podklady a dohodnúť si termín odovzdania, a detaily platby. Vašu zákazku môžete týmto považovať za objednanú, okamžite na nej začíname pracovať. Výroba zvyčajne trvá 5 pracovných dní v závislosti od množstva a náročnosti tlače to môže byť kratšie, ale aj dlhšie. Preto si tlač objednávajte s časovou rezervou. Ak potrebujete na zajtra 5000 katalógov, už včera bolo na objednanie neskoro.


Čo sa týka tlačových podkladov, to je téma na nový samostatný článok, ktorý Vám určite čoskoro prinesieme. Teraz snáď len toľko – ako všade aj tu platí dva krát meraj a raz strihaj. Grafiku si poriadne skontrolujte pred tým ako ju pošlete do tlače. Ako náhle nám ju odsúhlasíte a pošlete, nezodpovedáme za akékoľvek chyby grafiky a tlačí sa presne v takom stave ako ju dostaneme od Vás.


Veríme, že sme Vám týmto článkom pomohli a tešíme sa na Vaše objednávky.

 
« Späť


Diskusia: "Komunikácia – základ úspechu"
Dátum: Meno: Komentár:
- Žiadne komentáre -
Pridať komentár | Zobraziť všetky komentáre